Actueel

i-Minded is 15 jaar!

Op 1 maart van dit jaar vieren wij alweer ons 15-jarig jubileum. En dat is natuurlijk reden voor een kleine terugblik op onze geschiedenis.


i-Minded is op 1 maart 2003 opgericht door Maurice en Roger, ons kantoor was destijds gevestigd in Bocholtz. Onze 1ste opdracht was het uitvoeren van een online marktonderzoek voor Jütten & Koolen Automobile GmbH, waarbij wij onderzocht hebben of hun verkoopconcept ook geschikt zou zijn voor de Nederlandse markt. Na het afronden van deze opdracht zijn wij ons meer gaan toeleggen op hetgeen waar toch echt ons hart ligt, namelijk het ontwikkelen van maatwerk software en interne bedrijfsapplicaties (zoals planning, facturatie, intranet, etc.). Wij zijn nog altijd erg trots op het feit dat wij, al vrij snel na de oprichting, van verschillende interessante bedrijven het vertrouwen kregen om voor hen een opdracht uit te voeren. En nog trotser zijn wij op het feit dat een aantal van deze bedrijven nog steeds tot onze klantenkring behoren.

Klanten van het eerste uur zijn bijvoorbeeld:


Teamuitbreiding
In 2006 heeft Richard zich aan ons team toegevoegd. Richard heeft een grote passie voor design en door zijn achtergrond en ervaring waren wij nu ook in staat om onze applicaties te voorzien van een mooie smoel aan de voorkant. Dit bood gelijk de kans om ons dienstenpakket verder uit te breiden met het ontwikkelen van websites en daar hebben we er in de afgelopen jaren dan ook een aanzienlijk aantal van opgeleverd.

Maar van oorsprong zijn wij natuurlijk echte programmeurs en onze focus zal dus altijd blijven liggen op het ontwikkelen van maatwerk software. En onze missie is dan ook als volgt:

“i-Minded wil bedrijven en organisaties vooruit helpen op automatiseringsgebied door webdevelopment en ondersteunen in alle gewenste uitingen op internet. i-Minded wil dit bereiken op een no-nonsense en enthousiaste manier, oplossingsgericht zonder de zaken moeilijker voor te stellen dan ze zijn."

Verhuizing I
In 2008 vonden we dat we het tijd werd voor een nieuwe werkomgeving en besloten we te verhuizen naar de Willemstraat in Heerlen. Door ons hier te vestigen kregen wij meer vierkante meters tot onze beschikking en door de centrale ligging van Heerlen verbeterde de bereikbaarheid van ons kantoor aanzienlijk.

12,5 jarig jubileum
Mede door referenties van tevreden klanten bleef onze klantenkring groeien en daarmee dus ook ons team. Op 1 september 2015 bestond i-Minded 12,5 jaar en om iedereen binnen het team te bedanken voor hun bijdrage aan dit succes, zijn wij met zijn allen een weekend naar Rome gegaan en hebben wij dit heugelijke feit op gepaste wijze gevierd.

Verhuizing II
In 2016 waren wij toch wel een beetje uit ons jasje gegroeid en voelden wij ons in het kantoor aan de Willemstraat niet meer helemaal thuis. Het werd tijd voor een nieuwe thuisbasis en dan ook een die echt van ons zelf was. Na een kleine zoektocht vonden wij een mooi pand aan de Heerlerbaan in Heerlen. We moesten wel even door de carnavalskleuren van het interieur heen kijken, maar verder voldeed het volledig aan onze wensen en hebben wij besloten om dit pand te kopen. Na een flinke verbouwing konden wij er in mei van hetzelfde jaar nog intrekken.

De verhuizing naar dit nieuwe en veel grotere pand bracht ook andere ontwikkelingen met zich mee. Zo hebben wij in 2016 onze dienstverlening verder uitgebreid en bieden wij onze opdrachtgevers nu ook ondersteuning op het gebied van SEO en online marketing. En doordat wij er nu eindelijk de ruimte voor hadden, zijn wij daarnaast gelijk gestart met het geven van trainingen, iets dat wij toch al een tijdje op ons wensenlijstje hadden staan.

Onze klantenkring
Wij zijn zeer trots op ons 15-jarig bestaan, maar zonder onze klanten hadden wij dit uiteraard nooit bereikt. Het is niet onze ambitie om sterk te groeien of een groot concern te zijn, maar het is wel de ambitie om iedere dag online oplossingen te ontwikkelen, waar onze opdrachtgevers beter van worden. Daarom investeren wij bewust in langdurige relaties en zijn wij voor een aantal van hen bijna dagelijks in de weer. Zo hebben wij zeer nauwe samenwerkingen met o.a.:
  • Flexpoint Groep (sinds 2008 zijn wij strategisch partner)
  • Stienstra (sinds 2010 onderhouden wij de website en de interne marketing oplossing voor het vastgoed)
  • Taxi van Meurs (sinds 2012 ontwikkelen en beheren wij de dynamische planningsapplicatie (intern), de website en het intranet).
  • Provincie Limburg (sinds 2003 verzorgen wij het intranet, contentbeheer, diverse interne applicaties en de projectwebsites).
  • Onderwijsstichting Movare (sinds 2014 onderhouden en beheren wij de website en het intranet)

Maatschappelijke bijdrage
Naast het voeren van ons bedrijf vinden wij het ook heel belangrijk om een maatschappelijke bijdrage te leveren en ondersteunen daarom diverse initiatieven. Een kleine greep uit de initiatieven die wij steunen of in het verleden gesteund hebben zijn o.a.:
Feestje
Uiteraard zullen wij ons jubileum uitgebreid vieren door weer met het hele team op een gezellige city trip te gaan. Het kantoor is daarom op vrijdag 2 maart gesloten. Maandag 5 maart zijn wij gewoon weer bereikbaar.

Ter afsluiting van deze terugblik willen wij al onze klanten hartelijk bedanken voor het vertrouwen in de afgelopen jaren en wij verheugen ons op de mooie samenwerkingen in de toekomst.

Geplaatst op: 26-02-2018

« Vorige pagina


Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Meer informatie over wat cookies zijn, welke cookies op onze website worden gebruikt en wat ze bijhouden is beschikbaar in het onderdeel cookies van ons privacy statement
Akkoord Niet akkoord